Menu
Atkins_Banners_960x300_Projektera

Kommunikatör

 

Nu söker vi en kommunikatör till SNC Lavalins verksamhet i Sverige. Detta är en unik möjlighet för dig att vara med på en integrationsresa av två bolag, Atkins och SNC-Lavalin.

 

One Team-Combined Strength-Greater Opportunities

I rollen som kommunikatör ansvarar du för företagets interna och externa kommunikation med målet att stärka SNC-Lavalin som varumärke och bidra till att skapa en attraktiv arbetsplats. Du kommer att omsätta övergripande strategier till kommunikationsstrategier och -aktiviteter samordnade med våra affärsplaner och mål. I rollen ingår helhetsansvar för utvecklingen av intern och extern kommunikationen vilket bl.a. omfattar Employer Branding, uppdatering av sociala medier, planering och genomförande av marknadsaktiviteter.
Unikt för denna roll är du under en period kommer att stötta två legala enheter och ur ett kommunikationsperspektiv, vägleda in i en ny gemensam form. Det är en bred roll som kräver stor initiativkraft och förmåga att vara självgående. I den rollen sitter du i Stockholm och rapporterar till HR-chefen men vi ser att ett tätt samarbete med marknads- samt ledningspersoner är en nyckel för framgång.

 

Dina arbetsuppgifter

Du skapar, publicerar och uppdaterar innehållet i våra olika kommunikationskanaler och är starkt bidragande till att upprätthålla vår innehållsstrategi. Exempel på innehåll som du producerar är kundcase till vår webb, artiklar till intranätet, inlägg i våra sociala mediekanaler, profilintervjuer om våra medarbetare, nyhetsbrev, företagspresentationer och säljmaterial. Du arbetar både efter konkreta behov från organisationen samt initierar själv aktiviteter som utvecklar vår externa och interna kommunikation och marknadsföring.

 

Arbetet innefattar även:

 

  • Utveckla vår strategi för intern- & externkommunikation
  • Textskrivande pressmeddelande, reportage, personporträtt, artiklar, nyheter
  • Arbeta och skapa i InDesign (ex posters, broschyrer, annonser)
  • Jobba med att stärka vårt varumärke i bland annat sociala medier
  • Ta fram material för extern hemsida samt internt intranät.
  • Utveckla vår hemsida (WordPress).
  • Koordinera, projektleda och ta fram material till mässor och externa och interna events.
  • Samarbete med kommunikationsteamet i koncernen främst i Skandinavien och med England.

 

Om dig vi söker
Vi söker dig som har relevant utbildning och minst 5 års erfarenhet av strategiskt och operativt arbete med kommunikation och marknadsföring i ett medelstort företag med geografisk spridd verksamhet. Du är kommunikativt stark med god stilistisk förmåga både muntligen och skriftligen, såväl på svenska som engelska. Du har erfarenhet av att vara kravställare mot byråer och är van vid att driva tvärfunktionella projekt. För att bli framgångsrik i rollen som kommunikatör ser vi att du är en utåtriktad relationsbyggare med helhetsperspektiv och känsla för nyanser. Vi söker dig som gillar att arbeta i en bred roll och har eget driv, är självgående och ser vikten av att arbeta i team

 

SNC-Lavalin Sverige är en global leverantör av konsulttjänster inom spårfordon, infrastruktur inom järnväg och dess digitala stödsystem. I vårt globala moderföretag SNC- Lavalin är vi fler än 50 000 anställda och en ledande leverantör inom infrastruktur, teknik- och byggtjänster. SNC-Lavalin förvärvade under 2017 Atkins vilket innebär att tjänsteportföljen breddas ytterligare framförallt inom infrastruktur och samhällsbyggnad. Tillsammans är vi i Sverige ca 420 medarbetare

Läs mer om oss: http://www.snclavalin.com/en/rail-transit & http://www.atkinsglobal.com/en-g

 

Skicka din ansökan så snart som möjligt till jobb@atkinsglobal.com då urvalet sker löpande, dock senast 15 juni.

Vid frågor om tjänsten kontakta Helena Börjesson tel 073-633 84 31 eller Thobias Hörberg tel 076-854 00 05.

 

Varmt välkommen med din ansökan!